De la reducerea costurilor, îmbunătățirea eficienței și a strategiei competitive, până la concentrarea pe creștere și pe competențele de bază – acestea sunt beneficiile externalizării. Dar le vei experimenta numai după ce vei găsi compania partenerul de outsourcing potrivit. Externalizarea este o strategie obișnuită pentru operațiunile de servicii în vederea reducerii costurilor, a îmbunătățirii eficienței și accesului la competențe specializate.
Cum să alegi un partener de outsourcing
Cu toate acestea, alegerea unui partener de outsourcing potrivit nu este o sarcină ușoară. Trebuie să iei în considerare mai mulți factori cum ar fi calitatea, fiabilitatea, securitatea și comunicarea. În cele ce urmează îți vom împărtăși câteva sfaturi despre cum poți selecta cel mai potrivit partener de outsourcing.
Evaluează-ți nevoile
Înainte de a începe să cauți firme de recrutare serioase evaluează-ți capacitatea actuală și cerințele actuale. Evaluează chiar și punctele forte și neajunsurile personalului intern. Fă o listă cu informațiile sau competențele critice pe care trebuie să le păstrezi la nivel local pentru a fi agil și eficient deopotrivă, având în vedere creșterea preconizată (numărul viitor de angajați).
Poate că valoarea distinctivă a companiei tale constă în personalul de editare și de artă și externalizarea ingineriei are sens. Alternativ, dacă succesul companiei tale depinde de abilitățile sale de energie, serviciile de artă și de editare pot fi mai potrivite pentru externalizare.
Dacă nu dispui de o echipă internă, estimează de câte resurse vei avea nevoie pentru a-ți executa proiectul. Vei avea nevoie de cineva care să gestioneze relația de externalizare, să exprime valorile companiei tale și, cel puțin, să aprobe sau să respingă livrările. Pentru asta, ai nevoie de firme de outsourcing.
Definește cerințele proiectului tău
Este destul de dificil să planifici cerințele proiectului până când nu ai un partener care să te ajute. Cel puțin, ar trebui să știi ce fel de produs îți dorești, pe ce piață va concura acesta, care va fi prețul său aproximativ și de câte unități vei avea nevoie pentru a atinge pragul de rentabilitate.
Dacă este posibil, să ai în vedere un buget. Dacă este necesar, pornește de la modelul tău de afaceri. Asigură-te că bugetul tău este potrivit pentru piața țintă și pentru preț. Decide când dorești să îți introduci produsul pe piață. Aceste informații vor fi cruciale atunci când discuți cu posibilii parteneri despre proiect.
Un partener potrivit de outsourcing va fi capabil să te informeze dacă așteptările tale sunt nerealiste și te va putea ajuta să le schimbi. Dacă există pe piață produse conexe care pot oferi potențialului tău partener o idee despre stilul și amploarea proiectului tău, asigură-te că îl informezi. Acest lucru îl va ajuta pe partenerul tău să înțeleagă amploarea conceptului tău și să îți ofere o estimare mai precisă.
În cele din urmă, indiferent dacă produsul tău este o aplicație web sau mobilă, nu uita să te gândești, printre altele, la lucruri precum urmărirea, înregistrarea, versiuni în diferite limbi și caracteristici ale comunității. Acești factori adaugă timp și bani la proiecte și ar trebui luați în considerare încă de la început.
Verifică referințele partenerului
Prea mulți clienți s-au trezit înșelați de furnizori de servicii care nu și-au respectat promisiunile. Clienții au rămas cu proiecte finalizate pe jumătate și cu 30-40% din buget epuizat. Ultimul lucru pe care ți-l dorești este să cauți o soluție rapidă care poate funcționa sau nu și care nu ți-o poți permite.
Găsește un partener care înțelege piața
În mod ideal, găsește firme de outsourcing cu experiență în afacerea ta sau pe piața ta specifică. Acest tip de serviciu va fi ‘învățat’ deja parametrii pieței tale și nu va trebui să facă acest lucru pe banii tăi.
Intervievează echipe de outsourcing în același mod în care ai intervieva orice angajat
Folosește-te de propria experiență de angajare a personalului atunci când apelezi la firme de outsourcing. Un furnizor de servicii externalizate este dotat cu talentele,, atitudinea și dedicarea pe care tu le cauți în echipa ta? Este îți împărtășește valorile corporative și are un istoric de onestitate și transparență? Dacă da, ai găsit partenerul de outsourcing potrivit.
Evaluează abilitățile de comunicare
Comunicarea este crucială pentru succesul externalizării spre firme de recrutare serioase. Succesul unui proiect externalizat depinde de o comunicare eficientă. Atunci când discuți cu potențialii parteneri de externalizare, evaluează capacitatea echipelor lor de management de a-ți înțelege nevoile și de a comunica eficient cu tine și cu angajații tăi.
Deși nu toți membrii unei echipe externalizate trebuie să vorbească limba engleză, cei cu care interacționezi ar trebui să fie vorbitori nativi, capabili să articuleze eficient cerințele tale către echipele de dezvoltare sau de asigurare a calității.
Alege pe cineva care înțelege valoarea planificării
Un partener de outsourcing potrivit te va îndemna să începi colaborarea prin intermediul unei planificări corespunzătoare. Faza de fabricație va decurge mai ușor dacă tu și partenerul tău de outsourcing sunteți pe aceeași lungime de undă atunci când vine vorba despre proiectarea și așteptările produsului.
Numeroși furnizori competenți își vor recomanda chiar să îi angajezi pentru o fază de planificare inițială. Chiar dacă numeroși sunt clienții care se opun, istoria a demonstrat că planificarea din timp poate economisi timp și bani și asta pe termen lung de cele mai multe ori.
Motivațiile, nevoile și viziunile tale pot varia în funcție de mărimea companiei și de resursele pe care le deții. Cu toate acestea, atunci când implementezi cu succes externalizarea în strategia ta de afaceri, poți maximiza profiturile și cheltui mai puțini bani cu ajutorul partenerului de outsourcing potrivit.